Indholdsrig dag i Gladsaxe den 24. august 2019

Hospiceforeningen i Region Hovedstaden har igen i 2019 deltaget med en stand på Gladsaxedagen. Det er et udendørs arrangement for forskellige foreninger, som holdes i regi af Gladsaxe Kommune, og som i år fandt sted den 24. august.

Arrangementet var Igen i år velbesøgt, og foreningens tre repræsentanter: Linda Kragelund, Kathe Christensen og Marianne Kempf fik nogle gode, indholdsrige samtaler med mange mennesker om foreningens arbejde og om hospicekonceptet, som stadig ikke står helt klart for alle. Mange havde prøvet at miste – nogle med erfaring fra hospice, andre ikke.

Efterhånden har mange stiftet bekendtskab med et hospice i forbindelse med tab af et familiemedlem, og nogle rigtig gode samtaler om døden og hospice blev ført med børn og unge, der havde mistet en bedsteforælder eller en forælder. Dertil kom spændende samtaler med personer med anden etnisk baggrund end dansk om deres syn på døden og hospice.

Et særligt indtryk gjorde det, da en ung dreng – uopfordret og ganske spontant – tog sin mobiltelefon frem og donerede kr. 10 til foreningens arbejde. Han oplyste samtidig, at han godt vidste, hvad et hospice er.

En anden positiv oplevelse var det at tale med repræsentanter fra nabostanden, en loge, som efterfølgende ville kontakte vores forening med henblik på at donere et beløb til vores arbejde.

Foreningen fik to nye medlemmer på stedet og håber, at de mange uddelte pjecer og gode samtaler vil føre til, at flere beslutter sig for et medlemskab.

Alt i alt en glimrende dag!

Linda Kragelund i samtale med en af de mange gæster ved foreningens stand på Gladsaxedagen

Linda Kragelund, Kathe Christensen og Marianne Kempf var foreningens repræsentanter på Gladsaxedagen